About last weekend: Het Genootschap van de Pot vzw uit Olen organiseert voor zijn leden en geïnteresseerde een bierproefavond van één bepaalde brouwerij. Dit jaar was het de beurt aan Brouwerij Huyghe en Brouwerij Het Anker. En ja, dat zijn 2 brouwerijen, ware het niet dat Brouwerij Huyghe vorig jaar Het Anker overnam en zo een weelde biedt aan bieren om uit te kiezen.
Toevallig viel Brouwerij Huyghe vorige week ook 2 keer in de prijzen op de London Beer Competition alsook op de Frankfurt International Tasting Competition.
Dit alles vond plaats in cafe ’t Stationneke in Olen.
De 27 aanwezigen zorgden voor een fijne sfeer, hadden leuke vragen en zorgen voor een toffe interactie.
Behalve de historie van de brouwerijen, een uitleg over de bieren werd in het kort ook nog eens het brouwproces in de kijker gezet.
Alle bieren op een rijtje, van alcoholvrij tot en met een knaller van 10,7%.
– Delirio
– Boscoli
– Averbode Extra
– Paranioa
– Maneblusser
– Artevelde Grand Cru
– Baobab
– Gouden Carolus Blond Whisky Infused
en als afsluiter nog een proevertje Gouden Carolus Single Malt whisky.
Wil jij ook een bierproefavond voor je vereniging of vriendengroep, stuur me dan een berichtje.




